söndag, oktober 1

Mustaschprydda vampar


Veckans bild föreställer mig som Johnny Depp som Ed Wood. Jag ville ha en bild där jag har tangorabatt, i brist på bilder från fredagens outfit med kravatt och väst.

Veckans lukt: Min scarf som jag har torkat upp utspilld Montale: Patchouli Leaves med.

Veckans smak: Kycklinggryta med saffran, äpplen och aprikoser.

Veckans känsla: Muskelvärken och den hoptrycka bröstkorgen efter en lång kväll i binding.

Veckans ljud: Sångerskan (vars namn jag tyvärr inte noterade) som på äkta Dietrich-manér bölade Edith Piaf och annat bra ackompanjerad av dragspel på Hootchy Kootchy Club.

Veckans syn: Den blonda vampen i svart tangorabatt på Hootchy Kootchy Club

Veckans sinnesintryck: Hootchy Kootchy Club på Södra Teatern i Stockholm. Som att förflyttas till en 30-talscabaret! Det enda jag har att gnälla på är att det inte var strikt dresscode och att de hade otjusiga plastglas i baren. Varför är inte alla klubbar sådana?

Veckans länk går till Smitten Kitten, ett feministiskt företag som säljer giftfria kvalitetssexleksaker. Lyckligtvis för svenskar har de alltid fri frakt, men tull tillkommer förstås på större beställningar. Ett tips för dragkings och ts-killar är att de även säljer löskukar att ha som packing.

2 kommentarer:

Hanna Fridén sa...

Haha, det blev ju jättebra! Himla synd att vi missade varandra på Hootchy Kootchy, jag är en sucker för att se folk i verkligheten!

Solander sa...

Ja, jag tittade faktiskt efter dig, trodde jag skulle känna igen dig efter alla bilder i bloggen, men det var så himla mycket folk där. Jag hade i alla fall tangorabatt (förstås) och var i sällskap av en dam med svart klänning, pälscape (iofs bara första delen av kvällen innan det blev för varmt) och hatt med svart flor. Men svarta flor fanns det ju gott om under kvällen... Kul att se alla hattar folk hade letat fram! Själv har jag en stor hög hemma jag köpte på Ebay när jag var inne i en hattperiod och sedan inte har använt...