söndag, september 24

Nybadade libertiner



Veckans bild föreställer Annie som sjuttonhundratalslibertin. Jag fotograferar också. Eller gjorde åtminstone förr. Den här bilden är från i juli tror jag men jag har inte orkat scanna den förrän nu. Ni hörde rätt, jag är stenhård på att fota analogt. Utan digitalkamera blir det inte så mycket impulsbilder på nyinköp, outfits, sminkningar och liknande i den här bloggen.

Veckans lukt: Villainess tvål Antihero, vars underbara doft av läder, cigarettrök, honung och vanilj dröjer sig kvar på huden.

Veckans smak: Carte d'Or Greek Yoghurt & Honey, för att den smakar precis som den heter. Om det är en fördel beror på om man uppskattar glass till frukost.

Veckans känsla: Att vakna kokt av den absurt varma septembersolen.

Veckans ljud: Sisters of Mercys "Some Kind of Stranger", en av historiens bästa kärlekssånger.

Veckans syn: Bangs nya glassiga layout.

Veckans sinnesintryck: Att det äntligen börjar bli höst på riktigt med gulnande löv, trots det envisa sommarvädret.

Veckans länk går Villainess, som gör de coolaste och mest väldoftande tvålarna och sugarscrubsen. Om du som jag älskar doften av mossa rekommenderar jag Grundy. Tyvärr dubblar frakten över Atlanten priserna, men om man beställer för $75 är det fraktfritt.

http://www.villainess.net/

Inga kommentarer: