torsdag, september 7

Premiär

Det var bara en tidsfråga innan det skulle hända. Efter att ha gjort det till en vana att läsa (eller åtminstone kolla) ett tiotal parfymbloggar om dagen var jag dömd att starta en egen. Jag funderade på att skriva på engelska eftersom målgruppen av svenska parfumistas (och då menar jag inte folk som gillar parfymer i största allmänhet och köper dem på Åhléns) förmodligen är ganska liten, men det finns redan så många bra parfymbloggar på engelska (länkar finns till höger). Jag har däremot bara hittat en vettig som, namnet till trots, är svensk - a commenced gross. Det jag kan tillföra till denna eminenta blogg är en avvikande, och generellt sett mindre ödmjuk, åsikt om delvis samma parfymer.

Jag tänkte skriva mitt första riktiga inlägg om ett parfymhus som faktiskt inte är söndertjatat i andra bloggar och forum - Nez à Nez. Det finns en anledning till att det inte är så omtalat - jag håller med de flesta som alls har nämnt dem om att parfymerna luktar betydligt billigare än de är. De har en olyckligt sötsliskig doftnot gemensamt, men det betyder inte att alla är dåliga eller att jag ångrar att jag beställde proverna. Detaljerna får ni i mitt nästa inlägg, när jag har hunnit prova igenom dem ordentligt.

Inga kommentarer: