söndag, september 17

Odöda sexobjekt


Allt kan ju inte bara vara seriöst och mångordigt, ibland måste man få frossa i listor också, därför inför jag härmed veckans intryck. Därför, och för att demonstrera att jag har andra intressen än parfym. Samt för att hålla bloggen levande även om inspirationen eller tiden till längre inlägg tryter.

Veckans bild föreställer fem söta dragkings jag hittade i mormors fotoalbum. Jag önskade att jag kunde skryta med att vara släkt med någon av dem, men tyvärr, allt jag vet är att hon i mitten heter Greta.

Veckans lukt: Den nostalgiska doften av häst i Håga by (parfymversion, någon?).

Veckans smak: Pallade äpplen, gärna i kaka.

Veckans känsla: Oväntade stråk av värme under nattliga joggingturer i Hågadalen.

Veckans ljud: Äntligen föreläsningar igen efter sommarlovet (det skadar inte att min nuvarande lärare har en behaglig röst, eller att han säger vettiga saker).

Veckans syn: Christopher Walken som ärkeängeln Gabriel i The Prophecy. Han är så söt, om man gillar den odöda typen. Se honom också som huvudlös ryttare i Sleepy Hollow, robotmake i Stepford Wives och cynisk affärsman i Batman returns.

Veckans sinnesintryck: Att Christopher Walken ska spela John Travoltas man i filmversionen av scenversionen av filmen Hairspray. Dessutom medverkar James Marsters, som alltså äntligen får synas som något annat än Spike. Det är en nivå av kosmisk perfektion som inte har uppnåtts sedan Tim Burton filmatiserade Charlie and the Chocolate Factory med Johnny Depp som Willy Wonka.
Uppdatering: Oops. Det var visst för bra för att vara sant. James Marsters är inte med, däremot någon James Marsden. Suck.

Veckans länk går till en anonym telefonsexarbetares intressanta, bildade, intelligenta, välformulerade och inte minst hysteriskt roliga blogg.

Inga kommentarer: